Het populair-wetenschappelijke tijdschrift Eos zet crowdfunding in om de volledige levenscyclus van voedingswaren in kaart te brengen. In de nieuwe rubriek Eos Tracé brengt Eos toegankelijke, onafhankelijke en goed gecontroleerde informatie over voeding, om te beginnen over kippenvlees. Alle aspecten die consumentenkeuzes kunnen beïnvloeden, komen aan de orde, van dierenwelzijn tot de milieu-impact van de hele productie- en consumptiecyclus. De komende maanden staan brood, koffie en olijfolie op de planning. Om de reeks te kunnen produceren, doet Eos een beroep op crowdfunding. Ook kunnen consumenten aangeven welke producten zij graag aan bod willen laten komen.
VILT - Vlaams infocentrum land- en tuinbouw - Eos traceert de herkomst van voedsel - VILT
Lees ook
- 0 ‘Suikertaks jaagt Belgische consument grens over’ 24 dec 2015
- 7 ‘Aardbeving’ Lidl dwingt supers tot kiezen 8 jun 2015
- 0 Nederland legde 200x zoveel alcoholsloten op als België 9 feb 2015
- 0 57% Vlaamse boeren investeert en vernieuwt niet 24 okt 2014
- 0 Water ‘vergeten’ bij opstellen circulaire EU economie 7 jul 2014
- 0 Belgische bijensterfte hoogste van Europa 8 apr 2014
- 0 Boeiend mediaspectakel over Belgische supermarkten 5 feb 2014
- 0 Gault-Millau kiest eerste vrouwelijke Chef van het Jaar 12 nov 2013
- 11 Soms eet je halalvlees zonder dat je het weet 11 sep 2013
- 0 IKEA België gaat dierwelzijn promoten 11 jun 2013