De nieuwe Merken top 40 brengt wekelijks de populariteit van merken in Nederland in kaart. Hiervoor leveren DVJ insights, Nielsen en Buzzcapture de basisdata. De Stichting Top 40 achter de ranking wordt geleid door Business Ranking & Research. Tijdens Het Grote Marketing Congres presenteerden Erik de Zwart en Lucas Hulsebos de eerste resultaten. Supermarkten domineren de top vijf van de allereerste ranking, met Albert Heijn op de eerste plaats, gevolgd door Jumbo supermarkten en op plek vijf Lidl. Coca-Cola, Nespresso en Heineken zijn de enige consumentenmerken voor voedings- en genotmiddelen in de Top 40.
MarketingOnline - Albert Heijn nummer 1 in eerste Merken Top 40
Lees ook
-
0
+Kwaliteitsgerichte Belg blijft goedkopere supermarkten aantrekken 29 nov 2021
-
18
+Boodschappen duurder door psychologie van €1,99 3 apr 2019
-
3
+Albert Heijn rekt de markt op van €38 naar €65 miljard 13 dec 2018
-
27
+Het klonk als schandaal, maar het is gewone handelspraktijk 9 jul 2018
- 2 FD: ‘AH heeft het lek nog lang niet boven’ 14 jan 2015
- 0 Belgische landbouwers ongerust over prijsontwikkeling supermarkten 25 mrt 2014
- 0 Boeiend mediaspectakel over Belgische supermarkten 5 feb 2014
- 1 AH gaat online en buiten Nederland 21 dec 2012
- 84 CBL: “boeren moeten uit slachtofferrol stappen” 17 sep 2012
- 0 NVV stopt actie met spandoeken 1 jun 2012