In België maken land- en tuinbouwers zich in groeiende mate ongerust over de stijgende prijzendruk op voedingsproducten, meldt De Standaard. De kortingsacties bij de supermarkten doen o.a. het Algemeen Boerensyndicaat de wenkbrauwen optrekken. Hendrik Vandamme van het ABS legt de relatie met de opkomst van Albert Heijn in België: "Er is ongerustheid bij de landbouwers. Ze vrezen dat als Albert Heijn nog meer groeit, we in een neerwaartse spiraal zullen terechtkomen. Leveranciers worden onder druk gezet door de warenhuizen om hun prijzen te verlagen, en ze durven niet weigeren uit schrik afzet te verliezen."
De Boerenbond voegt daar nog een overweging aan toe: "Op korte termijn doen consumenten hun voordeel. Maar op langere termijn niet. Over tien jaar wil geen kat meer boeren. Van waar zal de voeding dan komen? Wat zal de kwaliteit zijn?"
Dit artikel afdrukken
De Boerenbond voegt daar nog een overweging aan toe: "Op korte termijn doen consumenten hun voordeel. Maar op langere termijn niet. Over tien jaar wil geen kat meer boeren. Van waar zal de voeding dan komen? Wat zal de kwaliteit zijn?"
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook