Lees ook
- 3 Episch, duurzaam en een A 5 mei 2021
-
2
+De Nutri-Score - hoe verder als Nederland er een Schijf van Vijf promotie van wil maken? 30 apr 2020
-
11
+De ‘zaagselfles’ als alternatief voor plastic drankverpakkingen 31 jul 2019
-
4
+Nestlé investeert in lekker, gezond en duurzaam eten 11 feb 2019
-
0
+Hot, hip en happening - maar wel verantwoord 5 dec 2017
-
63
+Twijfel aan wetenschap? 3 jan 2017
- 0 Claim Nestlé op vorm KitKat opnieuw afgewezen 21 jan 2016
- 20 Lidl verslaat het A-merk én de andere huismerkneppers 3 jul 2014
- 16 Steeds onnatuurlijker producten door streven naar minder zout, vet en suiker 24 aug 2013
- 1 Amerikaan drinkt steeds meer water 13 mrt 2013
Doordat voedings- en drankconglomeraten overdreven focussen op kostenbesparingen om hun winst op te krikken, dreigen ze te weinig te investeren in groei. De Tijd noteert die uitspraak uit de mond van Ulf Mark Schneider, de nieuwe topman van levensmiddelenbedrijf Nestlé, het moederbedrijf achter onder meer de merken Nescafé, Nespresso, Maggi, Häagen-Dasz, Vittel, Perrier en San Pellegrino.
De Tijd - Nestlé-CEO waarschuwt voor kostenobsessie
Dit is bijzonder, want uitgerekend Nestlé heeft ontelbaar veel mogelijkheden om haar verdienmodel uit te breiden, juist ook in duurzame richting. 99,8% van de koffie-oogst wordt beschouwd als afval, maar dit afval heeft een enorme potentiële waarde, veel meer dan de koffie waar Nestlé nu mee werkt. Tot op heden is Nestlé niet geïnteresseerd geweest om naar dit nieuwe verdienmodel te kijken. Aan de andere kant is Nestlé zeer creatief in het vinden en vasthouden aan niet-duurzame verdienmodellen, zoals het vercommercialiseren van drinkwater in gebieden waar een tekort heerst, zoals in California. En de Nespressopadjes van Nestlé zijn ook geen milieuvriendelijk verdienmodel.
Goh...