Een oeroud reclame-icoon sneuvelt. Kruidenlikeur Jägermeister laat de slogan "alleen als 'ie ijs- en ijskoud is" vallen en stapt over op de pay-off "It’s a matter of taste". Reclamebureau Neew ontwikkelde de nieuwe campagne. Timon Zijderlaan van Neew: "Laten we eerlijk zijn, de smaak van Jägermeister is misschien niet voor iedereen. In plaats van dit te ontkennen, vonden we het juist gaaf om dit als sterk punt te duiden voor dit unieke, sterke drankje." In de campagne en op het online platform staan 'uitgesproken lifestyles' centraal.
MarketingOnline - Jägermeister schrapt ?Alleen als ?ie ijs- en ijskoud is?
Lees ook
- 0 Belgische drankindustrie wil hardere alcoholboodschap, overheid denkt nog na 26 feb 2024
-
5
+Vers siert de folder, maar ultrabewerkt voert de boventoon 29 mei 2021
-
1
+Waarom thuis gezond leefstijlen als je het voor veel geld ook op een cruiseschip kunt doen? 12 jul 2018
-
4
+Amsterdam verbant ongezonde kindermarketing uit metro 4 sep 2017
- 1 Supermarkt Edeka trekt aandacht met ‘fat shaming’ 21 feb 2017
- 0 Reclame Junkfood te verleidelijk voor kinderen 7 jul 2016
- 17 Van Dam: ‘tientallen miljoenen voor reclame-offensief groente en fruit’ 2 mei 2016
- 1 Waarom verkoopt Danone yoghurt met een baard? 9 apr 2016
- 0 VS: ‘McDonald’s moet ziekenhuis uit’ 20 apr 2015
- 2 Kinderen herkennen ‘ongezonde merken’ beter 15 jun 2014
Die ijskoude pay-off was denk ik bedoeld voor de schoorvoetende aspirant liefhebber om de smaak van dit weerzinwekkende brouwsel te temperen. Op menig verpakking staat juist de suggestie het product van te voren uit de frigidaire te halen omdat dit de smaakbeleving ten goede komt.