Een oeroud reclame-icoon sneuvelt. Kruidenlikeur Jägermeister laat de slogan "alleen als 'ie ijs- en ijskoud is" vallen en stapt over op de pay-off "It’s a matter of taste". Reclamebureau Neew ontwikkelde de nieuwe campagne. Timon Zijderlaan van Neew: "Laten we eerlijk zijn, de smaak van Jägermeister is misschien niet voor iedereen. In plaats van dit te ontkennen, vonden we het juist gaaf om dit als sterk punt te duiden voor dit unieke, sterke drankje." In de campagne en op het online platform staan 'uitgesproken lifestyles' centraal.
MarketingOnline - Jägermeister schrapt ?Alleen als ?ie ijs- en ijskoud is?
Lees ook
- 0 Belgische drankindustrie wil hardere alcoholboodschap, overheid denkt nog na 26 feb 2024
- 0 Misleidende burgerbakkers aangeklaagd 20 mei 2022
-
0
+Belgische studie: ‘verbiedt alle reclame voor alcohol’ 26 apr 2019
-
3
+McDonald’s verslikt zich in rouw-reclame 17 mei 2017
- 13 Appelsientje kiest voor ‘real life’ reclame 16 sep 2016
Die ijskoude pay-off was denk ik bedoeld voor de schoorvoetende aspirant liefhebber om de smaak van dit weerzinwekkende brouwsel te temperen. Op menig verpakking staat juist de suggestie het product van te voren uit de frigidaire te halen omdat dit de smaakbeleving ten goede komt.