Over 20 jaar zal het voedselaanbod er volgens WUR-onderzoekers anders uitzien. Wageningen Food & Biobased Research onderzocht mogelijkheden om voedsel efficiënter te telen, gezonder te maken en meer te richten op specifieke doelgroepen. De onderzoekers verwachten dat yoghurts en margarines voor speciale doelgroepen (ouderen, kinderen en zwangere vrouwen) gewoon worden. Extra toegevoegde eiwitten worden straks gewonnen uit plantaardige teelten. Na-oogst technologieën gaan ervoor zorgen dat groente en fruit (veel) langer houdbaar wordt. In het verlengde van doelgroepproducten denken zij da ook individuele personalized nutrition een grotere rol gaat spelen.
RTL Z - 'Over 20 jaar is ons voedsel flink veranderd'
Lees ook
-
4
+Natuurlijk fit: brood met net dat beetje extra (of minder) 9 nov 2023
- 5 Mode in plaats van mest 5 aug 2021
-
1
+Zonder beleid geen voedselzekerheid, nieuwe sommen en aanbevelingen WUR 26 jul 2021
-
11
+Ouderen moeten aan de eiwitten, misschien ook wel wat dierlijke 19 sep 2018
-
1
+Bestel je afhaalmaal op basis van je bloedwaarden 15 aug 2018
-
35
+Wageningen vindt minder ongezonde koekjes uit 16 mei 2017
- 0 Zakelijke partners WUR Personalised Nutrition & Health Consortium bekend 29 nov 2016
- 0 Grafische weergave ingrediënten bevordert gezondere keuze 11 feb 2016
-
15
+Bonen verzadigen beter dan we denken 28 sep 2015
- 3 Verssectoren slaan handen ineen 31 aug 2011
What's new? Dit werd 15 jaar geleden ook al voorspeld.