Ongeveer 500 producten van Unilever zullen het V-label van de Europese Vegetarische Unie krijgen door een nieuw samenwerkingsverband tussen beide partijen. Volgens Unilever heeft 67% van de Nederlanders een wekelijkse vleesloze dag, maar missen zij vaak ideeën en inspiratie om lekker vegetarisch te koken. Met de nieuwe samenwerking speelt het bedrijf slim in op dat gebrek. Het verschaft consumenten zo meer informatie bij hun keuzemogelijkheden ten aanzien van vegetarische producten. Op een deel van het assortiment van Unilever, zoals Unox-soepen en Bertolli-pastasauzen, was het label al te vinden. Verder past het bedrijf bepaalde vegetarische en veganistische producten aan.
Distrifood - Unilever gaat V-label voeren op 500 producten - Distrifood
Lees ook
- 1 Unilever gaat influencers beïnvloeden 27 sep 2023
-
9
+Duitsland begint aan zijn eerste vega- en groene minister van landbouw 30 nov 2021
-
4
+GroenLinks wil Unilever daadwerkelijk met vertrekboete dwingen om in Nederland te blijven 10 aug 2020
- 3 Instant-mie ‘grootste uitvinding van de 20ste eeuw’ 4 nov 2019
- 4 Vlees verplicht op vegetarische picknick 21 mrt 2019
Vinkje eraf, V'tje erop. We blijven lekker bezig.