Gisteren verloor het aandeel de Belgische super Colruyt 9,4%. In de eerste helft van het boekjaar steeg het marktaandeel in België. Ook internationaal steeg de omzet, maar het bedrijfsresultaat daalde. Colruyt benadrukt zijn laagsteprijsbelofte waar te blijven maken, schrijft RetailDetail. De omzet van Colruyt Group groeide in de eerste helft van het boekjaar 2016/17 met 2,4% tot meer dan 4,6 miljard euro. Het bedrijfsresultaat (EBIT) daalde van 5,7% tot 5,5% van de omzet. Volgens Colruyt komt dat door hogere afschrijvingen gevolg van investeringen in winkels en de logistieke infrastructuur. De beurs lijkt te twijfelen over de winst van lage prijzen alleen.
RetailDetail - Colruyt wint opnieuw marktaandeel
Lees ook
- 1 Belgische supermarkt gaat boer nóg meer betalen voor rundvlees 25 feb 2024
-
4
+Colruyt helpt klant met Eco-Score duurzame keus maken 11 mrt 2021
-
3
+Colruyt pompt opnieuw €10 miljoen in verlieslatende keten Cru 18 apr 2020
-
0
+Jumbo lekker goedkoop maar hoe dat in België uitpakt, is nog onduidelijk 8 okt 2018
-
1
+Colruyt en Delhaize schorten samenwerking met Spaanse vleesleverancier op 13 feb 2018
RetailDetail vult zijn analyse van het aandeel Colruyt aan met deze scherpe observatie (aanbevolen lectuur): "Beleggers verwachten nu eenmaal groei, en de groei van de Colruyt Laagste Prijzen-winkels lijkt stilaan voorbij. Hoewel Jef Colruyt elk jaar de lat iets hoger legt wanneer hij de vraag krijgt voor hoeveel bijkomende winkels er nog plaats is, lijkt de markt nu wel zoetjesaan gedekt. Het marktaandeel stijgt nog, maar minder snel: er is bij winkelopeningen steeds meer gevaar voor kannibalisering. "