De Britse Advertising Standards Agency verbiedt een dieetreclame van Diet Chef. De reclame buit de onzekerheden van vrouwen over hun lichaam uit, aldus klachten van 26 consumenten. Een ongelukkig uitziende, in baggy kleding gehulde Cheryl ziet er in het spotje na 2 maanden diëten gelukkiger en gepolijster uit. Volgens de klagers impliceert de reclame dat je slank moet zijn om gelukkig en aantrekkelijk te zijn. De ASA concludeert dat het lichaamsbeeld "maatschappelijk onverantwoord" gepresenteerd wordt. Diet Chef geeft aan zijn "verantwoordelijkheid als adverteerder serieus te nemen" en erkent dat gewicht een gevoelig onderwerp is voor veel consumenten.
FoodNavigator - ?Socially irresponsible?: UK agency bans Diet Chef advert
Lees ook
-
0
+FrieslandCampina versterkt partnership met Facebook 10 mei 2017
-
0
+‘Beperken marketing junk food prioriteit nummer één’ 14 nov 2016
- 0 Help tieners aan positief lichaamsbeeld en gezonde leefstijl 23 aug 2016
- 8 ‘K3 moet stoppen met reclame voor koek en chips’ 12 jan 2016
- 0 Laurens ten Dam in Amstel-reclame als ‘waterdrager’ 3 mei 2014