De grootste foodretailbedrijven in Nederland worden steeds groter. Dat concludeert het FoodService Instituut Nederland (FSIN) op grond van de nieuwe FSIN Food500. In deze ranglijst zijn alle bedrijven die in Nederland voedsel verkopen op omzet gerangschikt. Nederlanders gaven vorig jaar €57,4 miljard uit aan eten en drinken. Hiervan kwam €45,8 miljard bij de FSIN Food500 terecht. De eerste 11 bedrijven op de FSIN Food500 zijn supermarktketens, Albert Heijn prijkt bovenaan. McDonald's is op de 12e plaats het eerste foodserviceconcern. Opvallende ontwikkelingen in de FSIN Food500 zijn de groei van het aantal webwinkels, 'blurring', de opkomst van 'levensstijlsupermarkten' en wereldrestaurants.
RetailWatching - De staat van foodretail in Nederland - RetailWatching
Lees ook
- 7 40.000 kilometer kassabon besparen 25 apr 2021
-
5
+Albert Heijn iets minder duurzaam als merk, maar wel duurzaamste supermarkt 18 apr 2019
-
6
+Albert Heijn wint voor de zevende keer op rij titel ‘beste chocoladeschap’ 5 jul 2018
-
0
+Albert Heijn opnieuw grootste foodverkoper van Nederland 28 jun 2018
- 29 ‘Boodschappen doen is een sociaal gebeuren’ 20 okt 2015