Frisdranken- en snackproducent PepsiCo wordt in hoog tempo gezonder. Dat stuwde de omzet dit afgelopen kwartaal met 5% en opzichte van het vierde kwartaal 2015. Consumenten wereldwijd, en met name in de VS, willen producten die minder suiker, zout en verzadigd vet bevatten. PepsiCo speelt meer dan concurrenten in op die verandering. Het bedrijf introduceert in hoog tempo nieuwe producten en past zijn bestaande assortiment aan, zodat het aandeel frisdrank in de omzetgroei minder belangrijk wordt. Inmiddels maakt de categorie everyday nutrition een kwart van de verkopen uit. Dat zijn waters, ongezoete theeën en gezonde snacks. Volgens Bloomberg is de nog wat ruimer gedefinieerde categorie 'schuldgevoel-vrije producten' (drankjes met minder calorieën, producten met granen, fruit en groenten) inmiddels zelfs goed voor 45% van PepsiCo's omzet.
Bloomberg - PepsiCo's New Health Focus Pays Off as More Americans Ditch Soda
Lees ook
- 9 Cola en wijn over de grens veel goedkoper, dat heeft grote gevolgen 15 jan 2024
-
2
+Minder maar mét suiker, de betere frisdrankstrategie 17 apr 2023
-
0
+Coca-Cola doet grootste overname uit zijn geschiedenis voor een kwart marktaandeel in sportdranken 4 nov 2021
-
1
+Frisdrankmakers voelen de druk en ontsuikeren 7 jul 2021
-
11
+Waarom doen we niet gewoon een suikertaks? Meer dan 40 landen gingen ons voor 15 jun 2020
- 0 Suikertaks werkt, frisdrankfabriek failliet 17 jul 2019
-
1
+Suikertaks Estland treft ook zuivel en plantaardige dranken 28 jun 2017
- 1 PepsiCo helpt lekkere pil tegen tuberculose maken 29 okt 2016
- 0 Suikertaks Mexico: 12% minder frisdrankverkopen 7 jan 2016
- 0 Coca-Cola en PepsiCo halen ‘veilig ingredient’ uit frisdrank 7 mei 2014