Na de ossenstaartsoep en kipnoodles is nu de Franse Maggi vermicellisoep met rundvlees en wortel aan de beurt. Na een 2 jaar durende campagne van foodwatch past Nestlé de verpakking van de soep, die overigens niet in Nederland te koop is, aan. Op de verpakking stond een plaatje van rundvlees terwijl het product slechts 1,1% rundvet bevat. “Misleidend”, aldus foodwatch. Daarnaast prijkte het woord ‘traditioneel’ op de verpakking. Volgens foodwatch beschouwen consumenten een soep met 3 smaakversterkers niet snel als traditioneel. Op de nieuwe verpakking is het plaatje van rundvlees verdwenen en staat dat de soep een bouillon is.
FoodNavigator - Nestlé changes 'misleading' marketing over no-meat beef soup
Lees ook
-
2
+Bronwater wordt gezuiverd met illegale filterpraktijken 3 feb 2024
-
8
+Elfde Gouden Windei-verkiezing van start 14 nov 2020
-
18
+‘Onze chocopasta is niet zo maar chocopasta’ 30 nov 2019
-
4
+Gouden Windei-verkiezing traditiegetrouw weer van start 25 nov 2019
-
15
+Bijna alle vanillevla misleidt de consument 16 mei 2019
-
5
+foodwatch dient klacht in over vanillevla zonder vanille 1 okt 2018
-
4
+Ook plaatjes op verpakking mogen niet liegen, maar NVWA grijpt weinig in 11 apr 2018
-
5
+Gouden Windei voor Jumbo Goudeerlijk boerenmaisbrood zonder maismeel 15 dec 2017
- 13 Europees Hof: misleidende afbeeldingen op verpakkingen strafbaar 8 jun 2015
- 1 foodwatch kraakt nieuwe etiketteringsregels 11 dec 2014