Uit onderzoek van Rank a Brand voor Wakker Dier komt naar voren dat 40% van de maaltijdboxen de dierenvriendelijkheid van hun marketingboodschap niet waarmaken. HelloFresh, Allerhande Box, Marley Spoon en Mathijs Maaltijdbox krijgen een onvoldoende. Ze bevatten onder meer "keurmerkloos vlees en vis, stalmelk of schuureieren". Niettemin zeggen deze organisaties: "We zijn fan van biologisch en puur" (Mathijs Box), "met respect voor het milieu en dierenwelzijn" (HelloFresh), "Onze box zit vol eerlijke, duurzame producten" (Marley Spoon) en "Waar mogelijk kiezen we scharrel en biologisch" (Allerhande). De boxen van BeterBio, Beebox en Willem&Drees krijgen een ruime 9 voor dierwelzijn.
Wakker Dier
Lees ook
- 0 Vertrouwensman voor dierwelzijn aangesteld in Sleeswijk-Holstein 21 aug 2014
- 2 Dierwelzijn wordt van belang in wereldhandel 17 jun 2014
- 0 Wat schaliegaswinning kan doen met je huisdier 7 mei 2014
- 3 Dijksma: ‘dieren in etalage niet meer van deze tijd’ 5 okt 2013
- 97 Bleker: diervriendelijk is niet duurzaam 11 jul 2012