De verkoop van gebotteld water, kant-en-klaar koffiedranken en energie- en sportdranken groeit sterk. Consumenten mijden koolzuurhoudende frisdranken en vooral de light versies daarvan.

Uit resultaten van onderzoeksbureau Nielsen blijkt dat de afgelopen 12 weken de omzet van light dranken in de VS daalde met 5,3% (ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar) en verkoopvolumes afnamen met 7,3%. De omzet van Pepsi Light daalde zelfs met 8,4 %, het verkoopvolume liep 9,8% terug. De omzet van gesuikerde koolzuurhoudende frisdranken steeg licht met 1,5% maar het volume daalde met 1,1%. Gekoeld sap groeide 1% in omzet maar nam ook af in volume (-0,4%).

In tegenstelling tot deze dalende trends steeg de omzet van gebotteld water juist met 8,9% en het verkoopvolume met 9,3%. De omzet uit kant-en-klaar koffiedranken steeg met maar liefst 19,3% (volume +15,1%). De omzet uit energiedranken groeide met 9,9% (volume +5,2%). De omzet uit sportdranken steeg met 5,7% (volume +5,2%).

Ben je geïnteresseerd in wat deze dalende en stijgende trends betekenen voor de toekomst van al deze drankcategorieën en het potentieel van nieuwe dranken? Registreer je dan voor de Beverage Innovation Summit op 18 februari van FoodNavigator. Dit is een gratis toegankelijk online evenement waar topmanagers van verschillende drankconcerns en experts van Euromonitor, Canadean en Kroger deze vraag zullen bespreken.
FoodNavigator USA - Diet soda sales plummet further, but what's taking their place?
Reageer
  • Deel
Druk af