Unilever maakte een lastig vierde kwartaal door en voorspelt dat 2017 'moeizaam' zal beginnen. De winst steeg, maar het afgezette volume daalde. De groei van de winst was dan ook het resultaat van prijsverhogingen (2,8%). Met name in Brazilië en India, de twee belangrijkste markten van het voedings- en verzorgingsmiddelenconcern, remt economische tegenslag de omzet. Over heel 2016 daalde de omzet met 1% naar €52,7 miljard. De winst groeide met 5,5% tot €5,5 miljard. CEO Paul Polman benadrukt dat Unilever "harder gegroeid is dan de markt" en verwacht in 2017 goede resultaten van een reorganisatie-programma.
Lees ook
- 0 Unilever verdiende meer, maar verkocht minder 10 feb 2023
-
13
+Vaccinatiebewijs horeca geen taboe, winst voor Unilever, Bavaria neemt persconferentie op de hak 4 feb 2021
-
5
+Nieuwe eigenaar van de Blue Band- en Becelfabrieken melkt de margarinemerken uit 20 mrt 2019
- 1 Beleggers bezorgd over daling omzet Unilever 19 okt 2017
- 1 ‘Ander Unilever’ is zuiniger, slimmer en sneller 21 jul 2017