Ruim 21% van de omzet van Nederlandse voedingsconcerns bestaat uit producten die in de aanbieding waren. In 2015 lag dit percentage op 20%. Prijspromoties zorgen voor meer dan de helft van de omzetgroei van supermarkten. Dat blijkt uit een Europese studie van marktonderzoeksbureau AC Nielsen, schrijft Boerderij. In Italië, Portugal en Oostenrijk wordt nog aanzienlijk meer met prijzen gestunt. Italië scoort 30%, Portugal 37% en 35,2%.
Boerderij - Nederlandse supermarkten stunten meer
Lees ook
- Supermarkten geven hoogste kortingen ooit 25 jan 2023
-
5
+Aanbiedingen in supermarkten pakken op de kassabon te vaak duurder uit 21 okt 2022
- 0 A-merken sneller duur geworden dan huismerken 24 mei 2022
-
34
+Stunten met drankprijzen binnenkort verboden en ouders strafbaar als ze kind laten meedrinken 17 jun 2021
-
4
+Aanbiedingen supermarkt voor 71% ongezond, bij Aldi en Lidl nog wat meer 25 apr 2021
-
2
+Aanbiedingen maken Britse consumenten dik 27 mrt 2019
-
2
+Ongezien in België: ‘1+2 gratis’ bij Albert Heijn 6 feb 2019
-
27
+Het klonk als schandaal, maar het is gewone handelspraktijk 9 jul 2018
- 0 Record aandeel prijsstunts in omzet supers 6 dec 2016
- 0 Duitse boeren boos op Aldi vanwege prijsdumping 4 sep 2014