Dat meldt Distrifood. Vorige week presenteerde GfK de resultaten van een online-onderzoek onder 500 'nieuwe Nederlanders' en 500 autochtone Nederlanders. Uit het onderzoek bleek dat nieuwe Nederlanders een sterkere voorkeur hebben voor A-merken dan autochtone Nederlanders. Nieuwe Nederlanders doen vaker impulsaankopen, geven vaker onverwachts geld uit en zijn sneller te verleiden. Ook is de voorkeur voor biologisch bij nieuwe Nederlanders (48%) hoger dan bij autochtone Nederlanders (24%). Met het onderzoek biedt GfK retailers en fabrikanten inzichten ter ondersteuning van hun marketingstrategie.
Distrifood - Nieuwe Nederlander houdt van A-merken
Lees ook
-
0
+Omzetgroei supermarkten en speciaalzaken is voorbij; alleen de bakker blijft plussen 16 aug 2021
-
2
+We gaven 3% meer uit aan boodschappen in 2020 dankzij coronaluxe en verwennerij 9 jun 2021
-
0
+‘Online boodschappen doen verdubbelt komende vier jaar’ 4 mrt 2019
- 0 ‘Fairtrade kopende huishoudens in 10 jaar verdrievoudigd’ 4 mei 2017
- 0 Zondagsboodschappen groeien ten koste van vrijdag en zaterdag 11 sep 2016
- 0 Délifrance, Kwalitaria, Texaco en Hutten beste OoH formules 8 sep 2016
- 0 Plus weer beste wijnsuper van Nederland 11 jun 2015
- 0 Levensmiddelenindustrie focust op product, merk én voedselveiligheid 14 mrt 2014
- 0 Biologische omzet groeit door ‘af-en-toe’ gebruikers 5 mrt 2014
- 1 Kwart huishoudens deed paasboodschappen bij Lidl 12 apr 2012