Zeven van de 10 Nederlandse huishoudens gaan wel eens op zondag naar de supermarkt. Van de totale supermarktomzet werd dit jaar 4,4% op zondag gerealiseerd. Vrijdagen en zaterdagen worden wat minder populair als dagen om boodschappen te doen. In 2015 daalde het omzetaandeel van de vrijdag en zaterdag in de supermarktomzet naar 42,3%, van 46% in 2012. Het zondagsaandeel neemt toe in alle regio's en in alle fasen van de gezinscyclus, aldus onderzoeksbureau GfK. Jongeren maken relatief het meest gebruik van de zondagsopening. Bij jonge alleenstaanden stagneert het zondagsaandeel en gepensioneerden gaan het minst naar de super op zondag.
RTLnieuws - We doen vaker boodschappen op zondag
Lees ook
-
0
+In ‘uitzonderlijk eerste halfjaar’ groeide Jumbo harder dan de markt 14 jul 2020
-
0
+Discount-supermarkten verliezen klanten door betere winkelbeleving duurdere concurrenten 7 feb 2020
-
1
+Gele hesjes komend weekend opnieuw naar Parijs, winkeliers kampen met forse omzetdaling 29 nov 2018
-
0
+Regionale supermarkt Poiesz krijgt hoogste klantwaardering 22 dec 2017
-
1
+Marqt op weg naar nettowinst in 2017 28 jul 2017