Het doel van foodora, de hippe fietsbezorgservice voor kwaliteitsrestaurants, is heel gewoon groei. In Nederland focust het bedrijf op de drie steden waar de dienst nu actief is. Uitbreiding naar andere steden staat voor de toekomst ook op het programma.

RetailWatching sprak met baas Michael Bouland van foodora over de manier waarop het bedrijf Nederland wil veroveren. Na Amsterdam breidde het internationaal opererende foodora in februari zijn bezorgservice verder uit naar Den Haag en Utrecht. Daar wil het bedrijf zijn aanbod en aantal klanten uitbreiden.

foodora wil in Den Haag en Utrecht de grootste speler op de markt worden. foodora is niet alleen een bezorgservice voor restaurants, maar ondersteunt zijn zakelijke klanten ook bij hun marketinguitingen. Het heeft daarvoor een budget beschikbaar dat restaurants onmogelijk in hun eentje kunnen opbrengen. “De schoenmaker houdt zich bij zijn leest”, aldus Bouland over de evenementen zoals een restaurantopening of foodfestivals die het organiseert voor de restaurants waarmee het samenwerkt.

Bouland laat zich ook uit over het volgens Bouland onterechte stempel 'hogere segment' dat foodora heeft meegekregen. “Het gaat ons vooral om een goede prijs/kwaliteitsverhouding. We werken ook samen met broodjeszaken die broodjes van vijf euro verkopen.” Beoordelingen op recentieplatforms en sociale media zijn belangrijk als promotie van het merk.
RetailWatching - Hoe de roze bezorgfiets Nederland verovert - RetailWatching
Reageer
  • Deel
Druk af