De omzet van koffietenten groeide dit jaar met 3.5% tegenover 12% in 2015. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Foodstep. Volgens horeca-trendwatcher Vincent van Dijk komt dit doordat we betere koffie drinken maar niet alleen in koffietentjes. We drinken tegenwoordig ook in bijvoorbeeld kledingwinkels met een koffiehoek. Dit soort ‘’blurring concepten’’ zie je op steeds meer plekken. "Tegenwoordig wil je bij een kapper ook een glas wijn drinken en bij een fietsenzaak ook een cocktail kunnen drinken’’, vindt Van Dijk.
BNR - Koffietentje verliest heerschappij over goed bakkie troost
Lees ook
-
0
+Kun jij je Jumbo zonder de invloed van La Place nog voorstellen? 30 mrt 2024
-
1
+Biertje drinken na het winkelen kan bij Lidl in Ierland 12 mrt 2020
- 1 Vermindering voedselverspilling helpt winststijging Hema 22 apr 2017
- 0 Horeca mist nauwelijks omzet door ‘blurrende’ winkeliers 19 apr 2017
- 0 Markthal Rotterdam vergt creatieve benadering 9 okt 2016