Online retailer Amazon experimenteert de komende 2 jaar met 20 fysieke winkels. Amazon zou in de pilotstores zowel het ' click-and-collect'-concept willen uitproberen als 'gemakswinkels' met schappen waar de klanten rustig kunnen rondneuzen. Amazon onderzoekt manieren om vaste voet aan de grond te krijgen binnen de de $800 miljard grote levensmiddelenmarkt. Tot nu toe ging dat in een kalm tempo; boodschappenservice Amazon Fresh is bijna 10 jaar na de start actief in 17 Amerikaanse steden en Londen. Voor de fysieke winkels voorziet Amazon een agressieve expansiestrategie. Bij gebleken succes wil Amazon binnen 20 jaar op 2.000 vestigingen zitten.
Lees ook
-
0
+Amazon lanceert eigen foodhuismerk Aplenty 15 apr 2021
-
0
+Heeft kassaloze Amazon Go wel toekomst? 17 sep 2019
-
1
+Amazon opent nieuwe supermarktketen naast Whole Foods 4 mrt 2019
-
0
+‘Faillissementen Amerikaanse supermarktketens stapelen zich op’ 20 mrt 2018
-
0
+‘Stoeprandbezorging’ moet ouderwetse Amerikaanse super helpen tegen Amazon 19 dec 2017
- 0 ‘Amazon kan supermarkten niet kapotmaken’ 26 jan 2017
- 0 Amazon introduceert huismerk vers én maaltijdboxen 17 mei 2016
- 0 Britse supers beducht voor uitbreiding Amazon Pantry 29 dec 2015
- 0 ‘Amazon opent afhaalsuper in Silicon Valley’ 27 jul 2015
- 1 Tesco geeft webwinkelen miljoenen ‘push’ 21 mrt 2013