Dat meldt The Wall Street Journal op basis van ingewijden. Amazon zou van plan zijn gemakswinkels (convenience stores) te openen waar klanten verse producten zoals groenten, fruit, vlees en zuivel kunnen kopen.

In de gemakswinkels zullen ook houdbare producten te bestellen zijn. Die worden nog dezelfde dag thuisbezorgd. Eerder deze week kwam naar buiten dat Amazon ook van plan is om drive-ins te openen voor online bestelde boodschappen. De eerste staat in Seattle op de rol. Bij de drive-ins moet kentekenplaatherkenning voor een snelle doorlooptijd zorgen, zodat de klant snel weer verder kan.

Amazon Fresh
Volgens de bronnen zijn de nieuwe diensten alleen beschikbaar voor klanten van Amazon Fresh, de Amazontak die versboodschappen levert in een aantal Amerikaanse steden en sinds kort ook in Londen.

Met de fysieke winkels verstevigt Amazon verder zijn grip op zijn loyale klanten, die nu nog het merendeel van hun verse boodschappen bij de traditionele brick-and-mortar retailers en supermarkten kopen. Welk kanaal de beste kaarten heeft in de strijd om de 'versklant' : de pure online retailer (Google), de supermarkt die zijn online-aanbod verbetert (WalMart) of de online retailer die zich versterkt met fysieke winkels (Amazon) kan nu de toekomst leren.
Dit artikel afdrukken