Gezondheidswinkelketen Holland & Barrett (voorheen De Tuinen) nodigt het publiek uit de productkennis van zijn medewerkers te testen. Kan een medewerker een vraag niet beantwoorden, dan krijgt de klant 20% korting op het betreffende product. Uit een vorig jaar gehouden onderzoek onder ruim 1.000 Nederlanders blijkt dat 75% van de consumenten het gevoel heeft méér van producten te weten dan winkelmedewerkers. Die uitdaging durft Holland & Barrett aan. De keten heeft het volste vertrouwen in de eigen bedrijfsopleiding Holland & Barrett Natural Health Academy.
ANP Pers Support - 'Driekwart consumenten weet meer dan winkelmedewerker' | ANP Pers Support | De kortste weg naar publiciteit
Lees ook
-
23
+Consumenten zijn voor ‘gezonde’ wetgeving, maar tegen taksen 15 nov 2022
-
5
+Coronapandemie maakt consument een ‘verwend ettertje’ 14 mei 2021
-
6
+Eén week lang koken met enkel seizoensgroenten; 4.750 gezinnen gaan de uitdaging aan 24 apr 2018
- 4 Lightproducten aantrekkelijker in rode verpakking 29 mrt 2017
- 44 120/6-melk maakt Weidemelk OK 24 mrt 2016
- 13 Europees Hof: misleidende afbeeldingen op verpakkingen strafbaar 8 jun 2015
- 0 In Australië zijn niet alle groenten even gezond 14 jul 2014
- 14 Biologische producten kwart duurder bij natuurvoedingswinkels 22 nov 2013
- 8 Van welk varken komt de salami op je pizza, wat at het en waar kwam dat vandaan? 16 sep 2013
- 8 Plaats in het schap bepaalt wat we kopen 29 aug 2012
Ria,
Mijn eigen ervaring is hetzelfde, dus zo'n supermarkt let er dan echt wel op dat ze sneller dan andere supermarkten, die dat niet kennen, een extra kassa openen. Jumbo stelt duidelijk:
>> 4e wachtende in de rij? Boodschappen gratis!
Onnodig wachten is nooit prettig en zeker niet in de supermarkt. Jumbo biedt daarom de kortewachttijdgarantie. Ben je de 4e wachtende in de rij bij de kassa dan krijg je je boodschappen gratis! <<
Sytske #03.02: Bij AH heb ik de ervaring dat razendsnel een andere kassa opengaat, zodat de wachttijd kort blijft.
Mijn ervaringen met mijn AH-filiaal is, dat bij 'mogelijke fouten' ik als klant gewoon vaak het voordeel van de twijfel krijg. Bij niet, dan krijg ik een gedegen uitleg, die ik kan accepteren. Het gaat dan natuurlijk wel over max. een paar euro; heel wat anders dan een boodschappenkarretje vol! :-)
Dat wordt makkelijk korting verdienen, want de ervaringen die ik bij De Tuinen heb is niet best.
Iedereen kan zelf testen door de vraag te stellen welke vruchten er in hun Frambozen&Kersen; thee zitten en welke niet...
#03.1 Ria,
Ook AH en Jumbo doen dat met meer dan 3 klanten in de rij bij de kassa en dan alleen als nog niet alle kassa’s geopend zijn (want dan geldt het weer niet).
Uiteraard zullen ze er niet happig op zijn om jou de boodschappen gratis mee te geven, maar hierdoor zijn die rijen wel beduidend korter dan bij, bijvoorbeeld, Aldi.
Ik snap het artikel trouwens niet goed, want gaat het dan om de klant + een willekeurige medewerker of de klant + alle aanwezige medewerkers? Als ik iets wil weten vraag ik dat aan wie ik dan zie en die haalt daar dan, eventueel, de aan die afdeling toegewezen medewerker bij.
Mag ik hier een vraagteken bij zetten?
Meer 'supers' gebruiken iets dergelijks. Bijv. Vomar uit mijn ervaring: Grote borden met "als u x aantal klanten voor u hebt staan, krijgt u ... (alle boodschappen vrij, extra korting; ik weet het echt niet meer).
Ik stond volgens mij als in ieder geval veel meer dan 3e in de rij en sprak het personeel daarna erop aan (ik wilde zien hoe het uitgevoerd werd).
Hele discussies! ... Wat bleek: de klant die op dat moment geholpen werd telt niet mee; en er was 'gezien' dat ik in een andere rij bij een andere kassa sneller geholpen had kunnen worden!
Zo ken ik het ook nog wat. Er werd zelfs geschermd met het het feit dat alles op video terug gezien kon worden!
Persoonlijk is mijn geduld dan op, ik heb zelfs de moeite genomen dat kenbaar te maken. Dat je klanten hierdoor eerder kwaad maakt dan tevreden. Dat werd totaal niet opgepakt.
Een zoveelste minpunt voor Vomar wat mij betreft. Ik kom er ook amper meer.
Rest wel dat ik ooit (en dan zeg ik ooit; 6 jaar geleden?) een klant in een rolstoel zag die gevolgd werd door een personeelslid van Vomar die de boodschappen verzamelde die de klant wilde. Was dat een VIP-behandeling? Ik heb het daarna nooit meer gezien.
Rest ook te zeggen dat de summiere ervaring die ik heb met 'Holland & Barrett' aangenaam voelde. En hun personeel heeft veel deskundigheid. Testen?