Eigenaren van een nieuw restaurant in de Chinese stad Guiyang dachten hun restaurant in de eerste week na de opening te promoten met het 'pay-what-you-want'-principe. Klanten mochten betalen naar rato van wat ze het waard vonden. Ondanks de uitgesproken waardering van klanten over de kwaliteit van het eten, blijkt - twee weken na de opening - de aanpak niet succesvol. Niet alleen verloren de eigenaren in een week tijd ruim €13.500 (100.000 RMB), ook kwamen de klanten na de promo-week niet terug. Liu Pengfei, mede-eigenaresse, is teleurgesteld. Pengfei dacht dat consumenten "rationeel en eerlijk" zouden zijn.
Foodbeast - Watch This Guy Get Punched Out After Spitting On A Vendor's Food
Lees ook
-
40
+Hoeraatje voor China 23 aug 2023
- 0 Post-pandemie Amerikaan snackt vroeg en laat op de dag 25 apr 2022
-
1
+Zomer 2021: 3.000 zaken erbij, 126.000 man personeel vertrokken 4 jun 2021
- 14 Mysterieus zaad boezemt angst in 30 jul 2020
-
3
+Coronavirus veroorzaakt zakelijke schade in Nederland 14 feb 2020
Tuurlijk niet, het zijn niet alleen de nederlanders die alles het liefst voor niks hebben, dat gebeurt overal wel