Online retailer Amazon experimenteert de komende 2 jaar met 20 fysieke winkels. Amazon zou in de pilotstores zowel het ' click-and-collect'-concept willen uitproberen als 'gemakswinkels' met schappen waar de klanten rustig kunnen rondneuzen. Amazon onderzoekt manieren om vaste voet aan de grond te krijgen binnen de de $800 miljard grote levensmiddelenmarkt. Tot nu toe ging dat in een kalm tempo; boodschappenservice Amazon Fresh is bijna 10 jaar na de start actief in 17 Amerikaanse steden en Londen. Voor de fysieke winkels voorziet Amazon een agressieve expansiestrategie. Bij gebleken succes wil Amazon binnen 20 jaar op 2.000 vestigingen zitten.
Internal Amazon documents reveal a vision of up to 2,000 grocery stores across the US
Lees ook
-
0
+Amazon lanceert eigen foodhuismerk Aplenty 15 apr 2021
-
3
+Amazon Fresh: boordevol technische snufjes voor optimaal klantgemak 28 aug 2020
-
0
+Heeft kassaloze Amazon Go wel toekomst? 17 sep 2019
-
1
+Amazon opent nieuwe supermarktketen naast Whole Foods 4 mrt 2019
-
9
+Amazon vindt eten verkopen opnieuw uit en brengt 3,5 miljoen banen in gevaar 22 sep 2018
-
3
+‘Microsoft duikt in kassaloos winkelen’ 15 jun 2018
-
1
+Amazon Prime maakt Whole Foods ‘goedkoper dan de gewone supers’ 19 mei 2018
- 0 Amazon in stilte van start met verkoop huismerkvoeding 6 jul 2016
- 0 Amazon introduceert huismerk vers én maaltijdboxen 17 mei 2016
- 0 ‘Amazon opent afhaalsuper in Silicon Valley’ 27 jul 2015