Lidl misleidt de consument met wild. Dat oordeelde de Reclame Code Commissie (RCC) naar aanleiding van een klacht van Wakker Dier. In de herfstfolder beschreef Lidl wild als "een verzamelnaam voor dieren die in de vrije natuur leven en zelf op zoek gaan naar hun eten”. Wakker Dier maakte hier bij de RCC bezwaar tegen omdat het merendeel van het wildassortiment uit kweek- of gehouden wild bestaat en onder dieronvriendelijke omstandigheden leeft. Het verweer van Lidl dat "andere supermarkten ook een wildassortiment hebben en dat de consument inmiddels wel weet dat wild geen wild is", kon de RCC niet overtuigen.
Wakker Dier - Lidl misleidt over ?wild uit de natuur' | Persberichten | Wakker Dier
Lees ook
- 0 Lidl gaat voor sterkip 23 mrt 2021
-
13
+RCC vindt reclamespot FDF misleidend, Wakker Dier tevreden en FDF heeft er lak aan 7 jul 2020
- 1 Postcodeloterij geeft ruim miljoen aan Wakker Dier 7 mrt 2019
-
2
+Volgend jaar geen staleend meer bij Aldi en Lidl 12 dec 2018
-
27
+Eet Geen Dierendag-campagne Wakker Dier ‘oneerlijk en misleidend’ 11 dec 2018
-
0
+Wakker Dier waarschuwt voor staleend met zwemvliezen op roosters bij Lidl, Aldi en AH 10 dec 2018
-
2
+Lidl belooft 2 keer per jaar een vleesloze folder aan Wakker Dier 23 mei 2018
- 1 Lidl heeft ‘foutste BBQ-actie’ 7 aug 2016
- 0 Lidl onderzoekt andere kip na kritiek Wakker Dier op ‘plofkip-trucs’ 13 jan 2016
- 5 RCC: ‘Dikbilvlees is niet diervriendelijk’ 1 jul 2015
>> en dat de consument inmiddels wel weet dat wild geen wild is <<
Als de consument dit echt zou weten zouden ze het vast geen wild noemen...