Vijfduizend mensen kozen de BBQ-reclame van Lidl als nummer één op de lijst van ‘foute' BBQ-reclames die door Wakker Dier werden geselecteerd. In een persbericht schrijft Wakker Dier: "Bij Lidl kun je door het kopen van plofkip en ander dierenleed, sparen voor gratis nóg meer zielige dieren op je barbecue" Naast Lidl, bestond de keuze uit Jan Linders, Emté, Hoogvliet, Spar en Jumbo. Jumbo eindigde nipt als tweede. Wakker Dier: "Hun barbecue-leus “Lekker naar buiten" schoot veel mensen in het verkeerde keelgat, omdat de meeste dieren die Jumbo aanbiedt voor op de grill tijdens hun leven nooit buiten kwamen."
Wakker Dier - BBQ spaaractie Lidl meest ?Fout? | Persberichten | Wakker Dier
Lees ook
-
4
+PLUS krijgt pluim van Wakker Dier 9 jun 2017
- 8 Lidl oogst complimenten Wakker Dier met leghaantjes 13 apr 2017
- 0 LTO erkent negatief effect dierwelzijn koeienplan Van Dam 3 feb 2017
- 0 Grootste Liegebeest 2016: VITEL-oké kalfsvlees 28 sep 2016
- 4 De Nederlandse dierenrevolutie - volgens Vrij Nederland 22 jun 2014
5.000 Facebookvolgers van WD hebben dit resultaat opgeleverd. Interessant zou zijn hoeveel respondenten daarvan vlees barbecuen.
Dit staat overigens los van de vraag die elke consument zichzelf al dan niet stelt over de gewenste mate van (bovenwettelijke) diervriendelijkheid van het vlees dat ze kopen.
Wat lees ik verder over Lidl:
Lidl stapt geheel over op Beter Leven keurmerk
2 september 2015
Dit schrijft de dierenbescherming: "Lidl gaat als eerste supermarkt gefaseerd over naar een vleesassortiment met minimaal één ster van het Beter Leven keurmerk van de Dierenbescherming. Lidl slaat diverse tussenstappen over en gaat niet alleen met kip, maar met haar totale vleesassortiment over op minimaal 1 ster Beter Leven. Hiermee biedt LIDL haar klanten uiteindelijk een 100% diervriendelijker vleesassortiment".
https://www.dierenbescherming.nl/wat-wij-doen/actueel/nieuws/nieuws-overzicht/lidl-stapt-geheel-over-op-beter-leven-keurmerk
Feiten:
In 2015 was Lidl met varkensvlees al 100 % Beter Leven, kip was al zonder plof en op weg naar eveneens BLK.
Kortom, deze spaaractie van Lidl stimuleert de verkoop van diervriendelijkeRE vleesproducten. WD blaft tegen de verkeerde boom.