Dankzij het Let's Move Salad Bars to Schools Initiative heeft 50% van de Amerikaanse middelbare scholieren toegang tot een saladebar in de schoolkantine. Professor Lori Spruance onderzocht wat kinderen aanmoedigt tot gebruik daarvan. Op basis daarvan heeft ze twee adviezen. Ten eerste zou goede marketingcommunicatie kinderen drie keer zo vaak laten kiezen voor eten van de saladebar.Dat kan bijvoorbeeld met posters door de hele school en informatie in de schoolkrant. Daarnaast adviseert ze scholen de ouders te betrekken. Gezonde voeding thuis heeft de grootste invloed. En kinderen die thuis groente krijgen zullen dit op school ook sneller pakken.
ScienceDaily
Lees ook
- Revival van het eerste alcoholische drankje op Britse tv 26 feb 2023
-
0
+Kinderen die zelf hun schoolkantine inrichten, eten gezonder en gooien minder weg 24 feb 2020
-
5
+Functional food? Waarom dan niet functioneel snoepen? 15 jun 2018
- 0 Picnic en Vegetarische Slager winnaars Dutch Marketing Awards 31 mrt 2017
- 0 Iedere minuut bierreclame bij EK voetbal 28 jun 2016