Uit nieuw onderzoek blijkt dat Amerikaanse tieners minder geneigd zijn om suikerhoudende dranken te kopen als er een gezondheidswaarschuwing op de verpakking staat. In een online-enquête koos 77% van de deelnemers voor een suikerhoudend drankje als er geen labels werden getoond. Stond er wel een waarschuwing op de verpakking, dan kozen 8 tot 16% minder deelnemers voor suikerhoudend fris, afhankelijk van wat er precies als waarschuwing stond. Uit eerder onderzoek bleek al dat ouders minder vaak dranken met suiker kopen als er een waarschuwingslabel op staat.
medicalXpress - Teens are less likely to select sugary beverages that contain health warning labels
Lees ook
-
11
+Wereldwijde invoering van suikertaks: waar wachten we op? 28 jun 2019
-
3
+Nederlandse jeugd ging in 16 jaar de helft minder frisdrank drinken 9 mrt 2019
-
7
+Groot onderzoek naar zoetstoffen levert vooral veel onduidelijkheid op 27 feb 2019
- 0 ‘Verplichte suikerwaarschuwing San Francisco schendt First Amendment’ 9 aug 2016
-
8
+foodwatch ten strijde tegen frisdrank 9 jun 2016
- 5 Coca-Cola betaalt wetenschappers voor ‘afleidingsmanoeuvre’ 10 aug 2015
- 0 Coca-Cola vernieuwt niet 22 apr 2014
- 0 Energiedranken uitgebannen in Saoedie-Arabië 4 mrt 2014
- 16 Bloomberg’s ongelijk: kleinere bekers kunnen leiden tot meer frisdrankconsumptie 13 apr 2013
- 1 Bloomberg’s ‘ban on soda’ door rechter verijdeld 12 mrt 2013