Supermarktketen Deen vond een gat in de markt én een oplossing voor de vele scholieren die in hun pauze de supermarkt overstromen: een op scholieren gerichte snackmuur. In Zaandam probeerde Deen het concept van een snackwand aan het begin van de winkel uit. Klanten hoeven daardoor niet de hele winkel door om een snack en een blikje fris te halen. "Het loopt als een tierelier", zegt filiaalmanager Sander van Tuil vandaag in De Volkskrant. De supermarkt verkoopt zo'n 1.000 bladerdeegsnacks - geen frituur - per week. Ook veel treinreizigers blijken in Zaandam gauw even een snack uit de muur te trekken.
Reden voor Deen om ook bij andere filialen met scholen in de buurt een snackmuur te installeren. Deze maand is dat het geval bij twee nieuwe filialen in Almere en in Amsterdam-Noord.

Het Voedingscentrum is niet blij met de snackwanden van Deen. In De Volkskrant zegt een woordvoerder: "Een op de zeven kinderen is te zwaar. Scholieren geven aan dat ze gezond willen eten, maar dat die keus er wel moet zijn. Een snackwand helpt vanzelfsprekend niet bij een gezonde keuze", citeert Distrifood.
Distrifood - abcVoedingscentrum baalt van snackwand Deen
Reageer
  • Deel
Druk af