Ongeveer 500 producten van Unilever zullen het V-label van de Europese Vegetarische Unie krijgen door een nieuw samenwerkingsverband tussen beide partijen. Volgens Unilever heeft 67% van de Nederlanders een wekelijkse vleesloze dag, maar missen zij vaak ideeën en inspiratie om lekker vegetarisch te koken. Met de nieuwe samenwerking speelt het bedrijf slim in op dat gebrek. Het verschaft consumenten zo meer informatie bij hun keuzemogelijkheden ten aanzien van vegetarische producten. Op een deel van het assortiment van Unilever, zoals Unox-soepen en Bertolli-pastasauzen, was het label al te vinden. Verder past het bedrijf bepaalde vegetarische en veganistische producten aan.
Distrifood - Unilever gaat V-label voeren op 500 producten - Distrifood
Lees ook
- 0 Unilever promoot vegetarisch met ‘pakjes en zakjes’-kracht 24 mrt 2017
- 1 Unilever gaat voor ‘Uber’-transport in VS 9 nov 2016
- 1 Duitsland definieert vegetarisch en veganistisch 4 jun 2016
- 0 Strategisch partnership Alibaba en Unilever ontsluit Chinees platteland 20 jul 2015
- 96 De slag om de echte mayo is begonnen 12 nov 2014
Vinkje eraf, V'tje erop. We blijven lekker bezig.