Om groenten te promoten, kan dezelfde soort marketing gebruikt worden die ervoor zorgt dat kinderen meer junkfood eten. Uit onderzoek blijkt dat Amerikaanse kinderen meer groente nemen bij de schoollunch als de groente gekoppeld is aan een superheld. Types als ‘Miki Mushroom’, ‘Zach Zucchini’ en ‘Suzie Sweet Pea’ blijken 24% van de kinderen tot het opscheppen van groenten uit de saladebar te bewegen. Zonder afbeelding van de superhelden was dat maar 12%. Als de kinderen ook nog videofragmenten zagen van de typetjes, nam de consumptie toe van 10% naar 34,6%. Er was geen verschil tussen jongens en meisjes. Wel lijkt het waarschijnlijk dat het alleen bij jonge kinderen werkt.
Lees ook
-
0
+Spelletjes helpen en hinderen: goed of slecht eten, kinderen eten wat de superheld aanprijst 4 mrt 2020
-
2
+Woon-werkverkeer ouders verdringt kinderfiets 5 apr 2018
-
12
+Suiker slurpen of wennen aan water 14 sep 2017
-
42
+‘We moeten anders eten, de toekomst heeft haast’ 13 sep 2017
-
5
+Kinderen die knoeien met eten lusten meer 31 mei 2017