Vorig jaar kochten we 7% minder Radlerbieren, becijfert marktonderzoeksbureau Nielsen. De ontwikkeling van het vruchtenbier bereikt daarmee onverwacht snel het kantelpunt. Radlerbieren veroverden sinds hun introductie in 2013 een volume van 2,8% in de Nederlandse biermarkt. Vorig jaar brachten bijna alle brouwers Radler-varianten op de markt, dit jaar komen alleen Heineken, Grolsch en Hertog Jan nog met nieuwe smaken. Foodmagazine ziet een parallel met de ontwikkeling in de frisdrankenmarkt, waar consumenten overstappen op suikervrije alternatieven en water met een smaakje.
Foodmagazine - Mes kan in radlerschap - Foodmagazine
Lees ook
-
2
+Zo ziet een ‘eerlijke’ frisdrankreclame eruit 9 feb 2016
- 0 Granaatappelsap bevat óók veel suiker 12 feb 2014
- 112 Suiker - het nieuwe vet? 5 feb 2014
- 16 Steeds onnatuurlijker producten door streven naar minder zout, vet en suiker 24 aug 2013
- 2 Waarom Bonne Maman en Boer’n’ Yoghurt van de schappen verdwenen 29 sep 2011