In 2013 is de Europese Commissie, samen met grote bedrijven als Nestlé en Heineken, begonnen met een pilot om de milieu-impact van producten eenduidig te berekenen. Deze berekeningen resulteren in een Product Environmental Footprint (PEF). Uiteindelijk is het idee dat alleen PEF-resultaten gecommuniceerd mogen worden om aan te geven hoe duurzaam een product of bedrijf is. Wie dat niet doet, kan te maken krijgen met nog vast te stellen sancties. Met de PEF wil de EC af van het huidige oerwoud aan verschillende duurzaamheids- en milieuprestatiekeurmerken. Dat meldt Duurzaam Nieuws.
Duurzaamnieuws - Nieuwe Europese spelregels voor meten milieuprestaties van producten
Lees ook
- 0 Gebroken beloften kun je niet eten, zeggen Consumentenbonden 8 dec 2023
- Europese Commissie draait nepduurzaamheid de nek om 13 jan 2023
-
0
+Ook klimaat heeft voortaan een ‘topkeurmerk’ 24 mei 2022
- 0 BOB-wijn uit de Achterhoek 21 jul 2020
-
7
+Oxfam Novib ziet leed achter de streepjescodes 21 jun 2018
- 0 Besluit EU pulskorvisserij ‘ongerechtvaardigd en inconsistent’ 14 mei 2017
- 0 Milieu Centraal ordent voedselkeurmerken 11 jul 2016
- 2 Conceptteksten Vrijhandelsakkoord EU-VS gepubliceerd 10 jan 2015
- 0 Brussel ten strijde tegen plastic tasjes 4 nov 2013
- 8 Vanaf nu: nog maar 222 toegestane gezondheidsclaims 15 dec 2012