Het Amerikaanse football seizoen culmineerde dit weekend in de Super Bowl. Voor een reclamespotjes van 30 seconden moesten adverteerders $5 miljoen neertellen. Biermerk Budweiser kreeg een onverwacht cadeautje: na de wedstrijd zei Peyton Manning van de Denver Broncos tot twee keer toe "niet te kunnen wachten tot hij een Budweiser in zijn hand zou hebben". Een uitspraak waar in eerste instantie een prijskaartje van $3,2 miljoen aan hing, volgens marketingbureau Apex Marketing Group.

AB InBev, eigenaar van Budweiser, liet via Twitter weten dat Manning geen vergoeding heeft gekregen voor de uitspraken. Uiteraard was de brouwer "surprised and delighted that he did". De uitspraken trokken veel aandacht op de sociale media, radio en televisie. Nadat al het stof was opgetrokken, stond de teller op $13,9 miljoen, meldt de Denver Post.

De Amerikaanse sportbond NFL staat officieel niet toe dat spelers reclame maken voor alcoholische dranken.
Het Financieele Dagblad - Footballspeler noemt biermerk: $3,2 mln aan gratis reclame
Reageer
  • Deel
Druk af