Hema kopieert vanaf dit voorjaar in hoog tempo (15 winkels per week) de succesvolle internationale formule uit Frankrijk en Spanje naar de bestaande winkels in de Benelux. De nieuwe formule kenmerkt zich door 'belevingswerelden', zoals koken, beauty of wonen, lage presentatietafels en minder (kleur)varianten per product. De ingreep is volgens topman Jegen noodzakelijk omdat de omzet en winst van de Nederlandse en Belgische winkels sinds 2012 ver ingezakt zijn. De nieuwe winkels in Frankrijk genereren een aanzienlijk hogere omzet en brutowinst per vierkante meter winkelvloer. De formulewijziging moet in 2018 zichtbaar worden in de resultaten.
Het Financieele Dagblad - Hema bouwt alle winkels om naar internationale formule
Lees ook
-
0
+Franse energietransitie kan niet zonder kernenergie 28 nov 2018
-
7
+Werelddagen zat, maar vandaag is het de eerste Wereldfietsdag 3 jun 2018
-
29
+In Nederland duurt de boerencrisis vermoedelijk nog wel even 7 feb 2018
-
2
+Slechte wijnoogst drijfveer druivendiefstallen Bordeaux 29 sep 2017
-
0
+Franse landbouwminister bleef thuis en lost problemen eigen boeren op 26 mei 2017