Hema kopieert vanaf dit voorjaar in hoog tempo (15 winkels per week) de succesvolle internationale formule uit Frankrijk en Spanje naar de bestaande winkels in de Benelux. De nieuwe formule kenmerkt zich door 'belevingswerelden', zoals koken, beauty of wonen, lage presentatietafels en minder (kleur)varianten per product. De ingreep is volgens topman Jegen noodzakelijk omdat de omzet en winst van de Nederlandse en Belgische winkels sinds 2012 ver ingezakt zijn. De nieuwe winkels in Frankrijk genereren een aanzienlijk hogere omzet en brutowinst per vierkante meter winkelvloer. De formulewijziging moet in 2018 zichtbaar worden in de resultaten.
Het Financieele Dagblad - Hema bouwt alle winkels om naar internationale formule
Lees ook
-
7
+Carrefour gooit PepsiCo eruit: te duur 4 jan 2024
-
6
+Gekoelde rode wijn: een verfrissende trend 22 jun 2023
- 9 ‘Eten mag geen beloning zijn en fastfood al helemaal niet’ 10 dec 2022
- 2 Vage visetiketten ‘niet acceptabel’ 23 jun 2014
- 0 Sluiten Chinese Karaokebars doet cognacverkopen fors dalen 21 apr 2014