Albert Heijn test vanaf deze week de Hiku, de slimme koelkastmagneet. De Hiku is een klein apparaatje met een microfoon en een barcodescanner, dat verbonden is met je thuisnetwerk. Je spreekt boodschappen in of scant de producten. Deze producten komen automatisch op het boodschappenlijstje in de Appie-app en AH.nl. De supermarkt nodigt 200 klanten uit om de Hiku gedurende twee maanden te testen, meldt Distrifood.
Lees ook
- 62 Jumbo wél aan de slag na ‘azo-bangmakerij’ foodwatch 17 jul 2015
- 2 FD: ‘AH heeft het lek nog lang niet boven’ 14 jan 2015
- 4 Albert Heijn opent 10 nieuwe Pick Up Points 29 jul 2014
- 1 ‘Supermarktoorlog laat formules meer op elkaar lijken’ 27 feb 2014
- 26 YFM plakt stickers tegen 2% korting AH 14 sep 2012
Albert Heijns slimme koelkastmagneet heeft moeite met luisteren, blijkt uit het verloop van de Hiku-test. Volgens Anoesjka Aspeslagh, woordvoerder van Albert Heijn (AH), zijn de klanten die de Hiku gebruiken tevreden. Het inspreken van boodschappen is voor verbetering vatbaar, meldt Distrifood. Bij het inspreken komt niet altijd het juiste product naar voren. Het scannen van de producten gaat wel goed. Het apparaat vergt wel discipline, zeker in gezinnen. Voor een volledig boodschappenlijstje moet namelijk elk gezinslid de Hiku gebruiken.