Albert Heijn test vanaf deze week de Hiku, de slimme koelkastmagneet. De Hiku is een klein apparaatje met een microfoon en een barcodescanner, dat verbonden is met je thuisnetwerk. Je spreekt boodschappen in of scant de producten. Deze producten komen automatisch op het boodschappenlijstje in de Appie-app en AH.nl. De supermarkt nodigt 200 klanten uit om de Hiku gedurende twee maanden te testen, meldt Distrifood.
Distrifood - AH test slimme bestelmagneet Hiku - Distrifood
Lees ook
- 0 Albert Heijn zou aan ‘urban’-concept werken 25 apr 2017
- 0 Ingrediënten recepten Smulweb bestellen via AH 28 dec 2016
- 1 Colruyt beschuldigt Albert Heijn van manipulatie prijsimago 6 nov 2016
- 1 Wal-Mart bezorgt thuis met Uber, AH met de fiets 3 jun 2016
- 4 Online boodschappen doen groeit, maar blijft nichemarkt 8 jan 2016
Albert Heijns slimme koelkastmagneet heeft moeite met luisteren, blijkt uit het verloop van de Hiku-test. Volgens Anoesjka Aspeslagh, woordvoerder van Albert Heijn (AH), zijn de klanten die de Hiku gebruiken tevreden. Het inspreken van boodschappen is voor verbetering vatbaar, meldt Distrifood. Bij het inspreken komt niet altijd het juiste product naar voren. Het scannen van de producten gaat wel goed. Het apparaat vergt wel discipline, zeker in gezinnen. Voor een volledig boodschappenlijstje moet namelijk elk gezinslid de Hiku gebruiken.