Albert Heijn heeft een Raad van Kinderen opgericht waarin 30 Zaanse kinderen met de directie gaan meedenken over strategische dilemma’s op het gebied van gezondheid, meldt de Levensmiddelenkrant. Maandag vond het eerste dialoog plaats in Amsterdam. Algemeen directeur Wouter Kolk noemt de Raad van Kinderen een aanwinst: “Kinderen zijn goudeerlijk, fris van geest, nieuwsgierig en hebben een onbevangen blik. Zij gaan actief meedenken over hoe wij als supermarkt gezonde stappen kunnen zetten.”

De supermarktketen werkt samen met de Missing Chapter Foundation, waarvan Prinses Laurentien oprichtster en directeur is. Deze organisatie brengt dialogen tot stand tussen besluitvormers en kinderen over actuele dilemma's en vraagstukken. Albert Heijn zette maandag nog meer stappen naar een gezondere supermarkt. In 100 winkels bieden de snoepmeubels bij de kassa voortaan naast snacks ook gezondere producten aan als fruit, fruitsalades en verantwoorde tussendoortjes.
Daarnaast bevat het AH-brood geen kunstmatige ‘broodverbeteraars’ meer, is het zoutgehalte afhankelijk van de broodsoort met 13% tot 22,5% verminderd en staat het vezelgehalte duidelijker vermeld.
LMK - Albert Heijn richt Raad van Kinderen op
Reageer
  • Deel
Druk af