Albert Heijn biedt vanaf nu een track&trace-service bij de thuisbezorgde boodschappen. Het is de eerste retailer die voor zijn klanten de verwachte aankomsttijd inzichtelijk maakt op basis van de planning en de actuele verkeerssituatie, meldt Albert Heijn.

Bij het online bestellen van boodschappen van AH, Etos en Gall&Gall kunnen klanten al een bloktijd aangeven die varieert tussen de 1 en 6 uur. Veel klanten bleken AH om een nadere tijdsaanduiding te vragen. Vanaf nu volgt de retailer realtime de voortgang van de bezorgers en krijgen klanten een half uur voor het daadwerkelijke bezorgmoment een SMS. "Hierdoor hebben klanten binnen het bezorgblok nog de gelegenheid om bijvoorbeeld de kinderen van school te halen of de hond uit te laten", aldus Albert Heijn.

Bezorgsuper Picnic hanteert een ander model om de wachttijd rond het bezorgtijdstip te minimaliseren. De Picnic-bezorgbusjes rijden volgens een vaste 'dienstregeling' waarbij de bezorgmomenten van te voren bekend zijn.
Distrifood - abcAH bepaat het bezorgmoment nauwkeuriger van online bestelde boodschappen
Reageer
  • Deel
Druk af