Het aantal webwinkels zonder winkelpand (de zogenoemde 'pure' webwinkels) groeide in de eerste 11 maanden van 2016 met 10% ten opzichte van 2015. Het aantal webwinkels dat voeding verkoopt groeide met bijna 14% en bleek daarmee de snelste groeier. Nederland telde begin 2016 ruim 32.000 webwinkels zonder pand. Ongeveer 9% van deze webwinkels is gericht op de verkoop van voeding. De grootste groei in gebruikers van webwinkeliers zat bij senioren; het aantal 65- tot 75-jarige kopers groeide van 45 naar 50%. Deze cijfers zijn gebaseerd op tellingen van het CBS.
Out-of-Home - Flinke groei in webwinkels gericht op food
Lees ook
-
2
+Nederland eet maar 9% van de groeiende berg geïmporteerde avocado’s zelf 15 feb 2021
-
28
+BTW-verhoging leidt tot bijna hoogste prijsstijging voeding in 10 jaar 17 jun 2019
-
2
+Nederlandse vissers brachten in 2017 25% meer zeevis aan land 17 okt 2018
-
0
+Consumenten betalen meer voor minder voedsel 23 nov 2017
-
0
+Nederlanders gaven 1 miljard euro uit in Europese webwinkels 23 mei 2017
- 0 Stijgende afzetprijzen levensmiddelenindustrie 30 dec 2016
- 0 Consumentenvertrouwen sinds jaar weer negatief 19 feb 2016
- 1 Fransen besteden fors meer dan wij aan eten en drinken 10 okt 2015
- 23 Antikwaks ‘plaatsen zich mijlenver buiten de maatschappij’ 17 okt 2014
- 156 Waarom mag een nieuwe frisdrank wat een nieuw medicijn niet mag? 15 jul 2013