Bijna 1 op de 7 huishoudens doet online boodschappen bij de supermarkt, blijkt uit cijfers van marktonderzoeker GfK. Dit is een forse groei ten opzichte van de 1 op de 12 huishoudens vorig jaar. Daarmee stijgt het omzetaandeel van 1% naar 1,9% van de totaalomzet van supermarkten. Vooral jongeren en gezinnen met kinderen bestellen hun boodschappen steeds vaker online. Huishoudens in de Randstad blijken vaker online te boodschappen te doen dan huishoudens in minder stedelijk gebied. Niet alleen online boodschappen doen neemt toe; ook de totale supermarktomzet is in de eerste 10 maanden van dit jaar met 2,4% gestegen door stijgend aantal supermarktbezoeken.
Retailnews - ?Eén op de zeven huishoudens doet online boodschappen
Lees ook
-
1
+Ondanks forse groei verdienen supermarkten niet aan online bestellen, toch gaat stekker er niet uit 14 okt 2021
-
0
+Plus voor zesde keer op rij beste MVO-super 24 mrt 2020
-
2
+Een warme maaltijd is ook een boodschap die je kunt bestellen 27 jan 2020
-
1
+Gemak wordt het geheim van Rotterdamse verpakkingsvrije bezorgdienst 24 aug 2019
-
0
+Picnic nu al naar Duitsland 18 mrt 2018
-
2
+Picnic komt al bij 1% van de Nederlandse huishoudens aan de deur 2 jan 2018
-
0
+PLUS werkt aan ‘online menukaart’ 26 okt 2017
-
0
+Ouderen haken af bij online boodschappen doen 9 jun 2017
-
0
+Vlaamse supermarkten verslaan warme bakkers 8 jun 2017
- 0 Vlamingen eten meer Belgische kaas dan Walen 21 apr 2015