Dat zegt Conny Braams, Unilevers nieuwe baas voor de Benelux in een uitvoerig interview met Foodmagazine. Braams: "Ik vind [...] dat het belang van innovaties [...] niet moet worden overschat. Als het gaat om food, ben ik er van overtuigd dat productverbetering in kleine stapjes beter werkt dan radicale vernieuwingen. Hoe minder consumenten aan hun eetpatroon hoeven te veranderen, hoe beter het is. Gezonder eten zonder grote gedragsverandering werkt." In het interview gaat Braams voorts in op cultuurverschillen die haar blik op overtuigingen hebben gerelativeerd, het belang dat zowel supermarkten als consumentenmerken hechten aan merkenbouw en de noodzaak van digitale communicatie.
Foodmagazine
Lees ook
-
2
+Nederlandse multinationals niet meer tegen negativisme maar pro Nederlandse oplossingen 8 okt 2018
- 0 Tip aan Geluk 28 apr 2017
- 1 Becel-onderzoek verhuist naar Wageningen 6 okt 2016
- 0 Israëlisch fonds investeert in Nederlandse en Europese agrotech 2 feb 2015
- 17 Unilever verkoopt Bertolli in VS aan Japanse groep 22 mei 2014
Als innovatie gezorgd heeft voor veel en goedkoop gemaksvoedsel, gaat innovatie dan helpen om weer meer groenten, fruit en ander vers voedsel te eten? Unilever is zo groot geworden bij de gratie van veel ongezond sterk bewerkt voedsel. Nu met veel moeite zo groot blijven en toch alles langzamerhand met innovatie gezonder maken? Wat een gedoe. Dat vind ik geen vooruitgang.