De verkopen van light frisdranken lopen in de VS gestaag terug. In oktober 2015 lag de omzet van light fris 8% lager dan in oktober 2014. In dollars bedroeg de daling 5,5%. De lightdranken van Pepsi deden het met een afname van 11% beduidend slechter dan die van Coca-Cola (-6%). Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau Nielsen. Amerikanen dronken ook iets minder gewone frisdranken met suiker. Daarvan nam de omzet in volume met 2% af, maar lag de omzet in dollars licht hoger.

In plaats van light dranken, drinken Amerikanen meer flessenwater en koffie- en theedrankjes. De verkopen daarvan stegen met respectievelijk 7% en 12% in oktober jl. ten opzichte van 2014. Ook energiedranken lieten een forse stijging zien van 6%. In dat segment trekt Red Bull overtuigend de kar, aldus analisten op FoodNavigator.

FoodNavigator USA - abcUS retail sales of diet soda remain in freefall, Nielsen data
Reageer
  • Deel
Druk af