Uit een analyse van onderzoeksbureau GfK voor de Koninklijke Slagersorganisatie blijkt dat er in 2014 in vergelijking met 2011 gerekend in kilo's 9,7% minder vlees werd verkocht.
Omdat vlees duurder werd daalde de omzet minder. De daling bleeft beperkt tot 5,5 procent.

‘Consumptie van vlees staat onder druk door veranderende eetgewoontes. De trend is minder vlees eten. De lagere promodruk vanuit supermarkten vanwege het verdwijnen van C1000 speelt ook een rol’, zegt GfK. C1000 werd overgenomen door Jumbo. Het merk verdween in 2014 van de laatste gevels. De C1000-formule stond bekend om zijn vleesaanbiedingen ('kiloknallers' volgens Wakker Dier) als klantenlokker.

De cijfers die GfK verzamelde, laten zien dat 26 procent van de consumenten zegt minder vlees te zijn gaan eten. Slechts 1 procent van de ondervraagden geeft aan meer vlees te zijn gaan eten.
Distrifood - abcVerdwijnen C1000 raakt vleesverkoop
Reageer
  • Deel
Druk af