Unilever neemt het Noord-Amerikaanse Seventh Generation over voor een niet nader bekendgemaakt bedrag. Unilever presenteert deze producent van huishoudelijke producten en persoonlijke verzorgingsartikelen als "een pionier in maatschappelijke verantwoord ondernemen en duurzame productinnovatie" en een "disruptor" in de Amerikaanse markten waarin het bedrijf opereert. aldus het FD. Daarmee past de overname in de strategie van 'sterke merken die betekenis hebben' van Paul Polman. Seventh Generation zette in 2015 meer dan $200 miljoen om. Wat de overname betekent voor Unilevers plannen om voor $1 miljard The Honest Company over te nemen, is nog niet bekend.
Het Financieele Dagblad - Unilever slaat weer toe in Amerikaanse markt
Lees ook
-
2
+‘Gezonder snacken voor meer consumenten’ dankzij Unilever 6 feb 2019
-
1
+Unilever koopt kruidentheehuis en Nestlé gaat in vega 8 sep 2017
-
0
+Margarinetak Unilever in trek bij investeerders 2 aug 2017
-
1
+‘Ander Unilever’ is zuiniger, slimmer en sneller 21 jul 2017
-
8
+Hippe saus voor Unilever en boter zonder koe 20 apr 2017
- 0 Unilever vraagt Engeland beschermende regelgeving bij overnames door buitenlandse bedrijven 16 mrt 2017
- 0 Dijsselbloem wil beschermingswal Unilever tegen ‘aasgieren’ 26 feb 2017
- 16 De wondere wereld van Unilever 19 feb 2017
- 0 Unilever aast op Honest Company 19 sep 2016
- 0 Markt begrijpt strategie Unilever onvoldoende 12 aug 2014