De grootste foodretailbedrijven in Nederland worden steeds groter. Dat concludeert het FoodService Instituut Nederland (FSIN) op grond van de nieuwe FSIN Food500. In deze ranglijst zijn alle bedrijven die in Nederland voedsel verkopen op omzet gerangschikt. Nederlanders gaven vorig jaar €57,4 miljard uit aan eten en drinken. Hiervan kwam €45,8 miljard bij de FSIN Food500 terecht. De eerste 11 bedrijven op de FSIN Food500 zijn supermarktketens, Albert Heijn prijkt bovenaan. McDonald's is op de 12e plaats het eerste foodserviceconcern. Opvallende ontwikkelingen in de FSIN Food500 zijn de groei van het aantal webwinkels, 'blurring', de opkomst van 'levensstijlsupermarkten' en wereldrestaurants.
RetailWatching - De staat van foodretail in Nederland - RetailWatching
Lees ook
-
4
+Prijzenoorlog in België - hele verse kip voor €2,39 en 1+5 gratis 18 feb 2021
- 0 Boodschappen doen in het donker 5 feb 2020
-
0
+Albert Heijn opnieuw grootste foodverkoper van Nederland 28 jun 2018
-
0
+Vlaamse supermarktketen Colruyt blijft marktleider en de goedkoopste 18 dec 2017
- 7 ‘Aardbeving’ Lidl dwingt supers tot kiezen 8 jun 2015