Dat zegt dierenwelzijnsorganisatie Wakker Dier op grond van de foldermonitor over 2016. Marktleiders Albert Heijn en Jumbo deden volgens de monitor vorig jaar meer 'kiloknaller'-aanbiedingen van keurmerkloos vlees dan in 2015. Het totale aantal vleesaanbiedingen steeg met 13%. Het grootste deel daarvan betrof vlees met 1 ster Beter Leven. Wakker Dier zegt ontsteld te zijn dat de marktleiders niet 'het goede voorbeeld geven', maar zich laten verleiden tot een "vleesoorlog om klanten van elkaar weg te kapen".
Lees ook
-
45
+Van kip naar koe, de volgende uitdaging voor Wakker Dier 14 aug 2021
-
15
+Wakker Dier vindt Iers rundvlees niet deugen, Ieren vinden het vals 15 okt 2018
- 0 Jumbo diervriendelijker in 2017 2 dec 2016
- 1 Wakker Dier opnieuw op tv tegen kiloknallers 11 jul 2016
- 4 ‘Lidl blijft meest varkensvriendelijke super, Jumbo passeert AH’ 26 apr 2016